Aktualności
Oct 3, 2014

Jura Krakowsko-Częstochowska 2014

Dla uczniów klas 5a i 6a pierwsze dni jesieni były okazją do wyjazdu na Wyżynę Krakowsko-Częstochowską.

Zwiedzanie tego rejonu rozpoczęliśmy w Olsztynie znajdującym się na Szlaku Orlich Gniazd. Najpierw zajrzeliśmy do autorskiej galerii pana Jana Wewióra, który opowiedział nam kilka legend związanych z miejscowością. Już na podwórzu mieliśmy okazję przyjrzeć się najprawdziwszej zmorze, a następnie podziwiać ruchomą szopkę i makietę miasta tworzone przez pana Jana od 15 lat. Weszliśmy również do podziemnego lochu, gdzie przedstawiono nam legendę o Maćku Borkowicu oraz słynną bitwę o zamek olsztyński. Następnie po krótkiej wspinaczce dotarliśmy do ruin zamku. Pomimo nie najlepszej widoczności rozpościerał się stamtąd piękny widok na miejscowość i przyległe wioski. Po krótkiej przerwie ruszyliśmy do parku w Złotym Potoku, gdzie zobaczyliśmy dworek Krasińskiego oraz pałac Raczyńskich. Następnie urządziliśmy sobie spacer do źródeł rzeki Wiercicy. Wywierzyska były widoczne w kilku miejscach! Ostatnim punktem wycieczki były ruiny zamku Mirów oraz pięknie odrestaurowany zamek w Bobolicach. Wyprawę zakończyliśmy ogniskiem z kiełbaskami oraz quizem geograficzno-historycznym z nagrodami. Do Krakowa wróciliśmy zmęczeni, ale zadowoleni:-)

SZKOŁA PODSTAWOWA NR 10 im. Marii Skłodowskiej-Curie ul. Ks. Fr Blachnickiego 1 31-535 Kraków