Aktualności
Jun 29, 2014

Wycieczka w Beskidy

Dla uczniów klas 4-6 ostatnie dni szkoły były okazją do aktywnego wypoczynku na łonie natury, a mianowicie do przemierzania górskich szlaków oraz zachwycania się malowniczymi widokami Beskidów.

Wycieczkę rozpoczęliśmy od zwiedzania Suchej Beskidzkiej. Pan przewodnik przybliżył nam historię i legendy związane z architekturą tego miasta. Mieliśmy okazję zobaczyć zamek renesansowy, zwany również Małym Wawelem, pospacerować po parku zamkowym oraz zobaczyć zespół obiektów sakralnych. W karczmie Rzym zakupiliśmy pamiątki oraz mieliśmy okazję dotknąć podkowy i pomyśleć życzenie.

Następnie przejechaliśmy do Sidziny, by wyruszyć czarnym szlakiem na Halę Krupową w paśmie Polic Beskidu Żywieckiego. Do schroniska dotarliśmy zmęczeni, ale zadowoleni. Po krótkim odpoczynku, pan przewodnik pomógł nam rozpalić ognisko. Kiełbaski i grzanki smakowały jak nigdy! Schodząc do Skawicy-Suchej Góry obraliśmy szlak niebieski. Na przełęczy Kucałowej, z której rozpościerały się  piękne widoki na pobliskie góry i doliny, zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcia.

Pogoda dopisała, humory również, więc z niecierpliwością czekamy na kolejne wędrówki :)

Więcej zdjęć w Galerii..

SZKOŁA PODSTAWOWA NR 10 im. Marii Skłodowskiej-Curie ul. Ks. Fr Blachnickiego 1 31-535 Kraków